0 0
> Read Time:7 Minute, 36 Second

Pozycjonowanie stron internetowych

Obecnie właściciele witryn, stron www, sklepów internetowych, a także blogów coraz częściej zastanawiają się jak dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jak wiadomo wraz z rozwojem Internetu oraz technologii pojawiła się spora konkurencja na płaszczyźnie internetowej. Dziś praktycznie każdy z nas ma niemal nieograniczony dostęp do sieci. Miliony użytkowników dziennie przeglądają mnóstwo różnego rodzaju witryn. Będąc właścicielem danej strony internetowej niewątpliwie chcielibyśmy aby właśnie nasza strona www cieszyła się dużą popularnością i aby jak najlepiej docierała ona do obiorców, czyli potencjalnych klientów.

Każdego dnia użytkownicy sieci w celu ułatwienia sobie poszukiwania interesujących treści w Internecie używają wyszukiwarek stron internetowych. Jest to bardzo wygodne i komfortowe dla użytkowników. Widoczność strony w wynikach wyszukiwania przeglądarek, takich jak Google search stała się bardzo ważna i wpływająca na renomę strony internetowej.

Czym jest wyszukiwarka stron internetowych?

Warto wiedzieć, że wyszukiwarki internatowe są programem bądź stroną internetową, które powstały w celu odnajdywania w Sieci internetowej informacji zgodnie z preferencjami danego użytkownika. Wystarczy, że dany użytkownik wpisze w okno danej wyszukiwarki internetowej słowa kluczowe lub frazy kluczowe, a automatycznie wyszukiwarka przygotuje dla niego listę stron www, które najlepiej wpasowują się w jego poszukiwania.

Oczywiście dany użytkownik wpisuje poszukiwane hasło lub wyrażenie w swoim naturalnym języku, a wyszukiwarka poszukuje stron, które są najbardziej wartościowe dla użytkownika. Wówczas im strona bardziej spełnia kryteria danego użytkownika tym wyżej znajduje się na liście przedstawionej przez daną wyszukiwarkę internetową. Jest to powiązane z tym, że najlepsze informacje dla użytkownika zgodne z jego zapytaniem znajdują się na górze listy przedstawionej przez wyszukiwarkę stron www.

Obecnie praktycznie każdy właściciel danej strony internetowej chce aby jego strona znajdowała się jak najwyżej na liście wyszukiwania. Nie jest to jednak łatwe zadanie, dzieje się tak głównie przez ogromną ilość stron internetowych, które mogą potencjalnie opowiadać na zapytanie danego użytkownika sieci. Należy jednak pamiętać, że im wyższe miejsce na liście wyszukiwarki tym większa szansa iż odwiedzi ją większa ilość użytkowników, czyli potencjalnych klientów.

Wyszukiwarki stron internetowych, a pozycjonowanie stron www

Wraz z pojawieniem się pierwszych wyszukiwarek stron internetowych pojawiło się pojęcie jakim jest pozycjonowanie. Właściciele stron gdy tylko pojawiły się wyszukiwarki internetowe zaczęli dążyć do tego aby to właśnie ich strona www bądź ich strony www wyświetlała się jako pierwsze, czyli na górze wyników danej wyszukiwarki internetowej. Funkcjonowanie wyszukiwarek internetowych z początku było proste i opierało się głównie na prostej analizie słów kluczowych podawanych w nagłówkach przez autora/właściciela danej strony internetowej. Wówczas uzyskanie wysokiej pozycji na liście wyszukiwarki było dość łatwej, niemniej jednak wzbudzało wiele kontrowersji. Jest to związane przede wszystkim z tym iż nie każdy właściciel strony internetowej postępował w sposób uczciwy. Niejednokrotnie mieliśmy zatem do czynienia z próbami manipulacji i oszukania użytkowników. Na szczęście dziś sprawa wygląda nieco inaczej, a wyszukiwarki stron potrafią wykryć tego typu manipulacje.

Światowy gigant Google obecnie korzysta w swoich wyszukiwarkach stron www z zaawansowanych algorytmów, które mają za zadanie odnalezienie stron naprawdę wartościowych przede wszystkim pod kątem danego użytkownika. Wówczas pozycjonowanie stało się o wiele trudniejsze niż dawniej. Dana strona internetowa analizowana jest pod wieloma względami. Dziś tylko naprawdę wartościowe strony prezentujące wartościowe treści mają szansę zaistnieć w świecie Internetu i zdobyć wysoką pozycję na liście wyszukiwarek internetowych.

Rozwój wyszukiwarek niewątpliwie wpłynął na przemianę pozycjonowania. Analiza treści na stronie i jakości strony stosowana przez Google wpłynęła na stopień trudności pozycjonowania. Jednocześnie wpłynęło to na częściowe wyeliminowanie z wyników przedstawianych przez daną wyszukiwarkę stron internetowych stron, które polegały na masowym dodawaniu słów kluczowych. Nieuczciwych strategii pozycjonowania było bardzo dużo, a użytkownicy ulegali frustracji gdy otwierali danę stronę, a ona nie spełniała jego wymagań. To właśnie niezadowolenie użytkowników, a także nieuczciwa konkurencja przyczyniły się do stosowania przez właścicieli stron algorytmów, które dosłownie sprawdzają każdą stronę internetową, a następnie oceniają ją pod wieloma względami.

Sam termin pozycjonowanie pojawił się na świecie w roku 2002, natomiast na polskim rynku internetowym zawitał na przełomie 2003, a 2004 roku. Warto także zwrócić uwagę na rok 2009, w którym Google wprowadziło, z angielskiego Real Time Search, czyli wyszukiwanie w czasie rzeczywistym. W Polsce funkcja ta w wyszukiwarce google została wprowadzona w roku 2010.

Marketing internetowy, SEO i www

Mówiąc o terminach związanych ze światem Internetu nie sposób jest nie wspomnieć o marketingu internetowym. Jest to oczywiście forma marketingu, które korzysta z Internetu oraz stron www, czyli z ang. World Wide Web jako medium do celów przesyłania informacji marketingowych. Efektem marketingu internetowego jest pozyskiwanie klientów. To właśnie dlatego w Internecie można spotkać różnego rodzaju reklamy np. kolorowe graficzne banery.

Czym zatem jest pozycjonowanie i optymalizacja?

Search engine optimization, czyli optymalizacja dla stron internatowych jest edycją kodu źródłowego danej strony internetowej. Celem takiej edycji kodu źródłowego jest dopasowanie go pod kątem wymogów wyszukiwarek internatowych. Dzięki temu można usunąć błędy techniczne powodujące problemy związane z prawidłowym funkcjonowaniem, a także indeksowaniem danej strony internetowej. Wówczas oznacza to, że optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych to jedynie jeden z elementów mających znaczenie dla całego procesu pozycjonowania stron internetowych.

Obecnie zarówno pojęcie SEO, jak i pojęcie pozycjonowania są bardzo często używane jako synonimy co nie jest do końca zgodne z prawdą. Cały proces pozycjonowania stron internetowych jest zatem elementem marketingu internetowego.

Niemniej jednak wszystkie działania zarówno SEO, jak i pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania polegają na nieustannym dążeniu do poznania mechanizmów, które rządzącą wyszukiwarkami internetowymi, a także na dostosowywaniu kodów źródłowych danych stron internetowych do aktualnych algorytmów wyszukiwarek. Sutkiem tego typu działań jest poprawa pozycji danej strony internetowej na liście wynikowej wyszukiwarki internetowej.

Jak zadbać o pozycjonowanie strony internetowej?

Główną korzyścią z zajmowania wysokiej pozycji na liście wyszukiwania danej wyszukiwarki jest liczba odwiedzin na danej stronie. Duża liczba odwiedzin na danej stronie przekłada się na rozpoznawanie danej marki oraz jej zapamiętywanie, zwiększenie zysków poprzez dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów, a także na zdobycie przewagi nad konkurencją.

Search engine friendly

Search engine friendly, czyli SEF to termin ściśle związany z projektowania stron internetowych. Strona zaprojektowana w ten sposób powinna być przyjazna dla wyszukiwarek internetowych szczególnie pod aspektem indeksowania treści na stronie. Głównym zadaniem SEF jest wyeliminowanie niejasnych kodów z odnośników stron internetowych przy jednoczesnym przekazaniu użytkownikom jedynie naprawdę wartościowych informacji. Co więcej Search engine friendly ma za zadanie ułatwienie osobom odwiedzającym daną stronę internetową poruszanie się po niej oraz łatwe odszukiwanie interesujących użytkownika informacji.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Ważnym elementem dla stron internetowych jest pozycjonowanie lokalne. Przede wszystkim zadanie pozycjonowania lokalnego jest zwiększenie widoczności danej strony internetowej na podstawie frazy, która jest powiązana w znacznym stopniu z obszarem np. działania danego przedsiębiorstwa. Przykładowo poszukując fryzjera nas jako użytkowników sieci interesuje wyszukanie powiązane z obszarem, na którym się z znajdujemy. Wysoka pozycja na liście w lokalnych wynikach wyszukiwania Google jest bardzo istotna dla firm, sklepów, czy też przedsiębiorstw, które prowadzą sprzedaż stacjonarną bądź świadczących swoje usługi na danym terenie/obszarze.

Czego nie należy robić, aby wpłynąć na pozycjonowanie strony w Google

Niestety zła optymalizacja strony może wpłynąć negatywnie na czynniki rankingowe strony internetowej. Wówczas mamy do czynienia z takim pojęciem jak Black Hat SEO. Są to przede wszystkie praktyki niezgodne z wytycznymi wyszukiwarek internetowych. Stosowanie tego typu metod może wpłynąć na nałożenie na daną stronę pewnego rodzaju kary bądź sankcji przez Google. nałożenie kary przez google może być związane z filtrami ręcznymi co wpłynie na spadek jej atrakcyjności, a nawet na zablokowaniu takiej strony internetowej.

Zatem jeśli, jako właściciele stron internetowych nie jesteśmy w stanie samodzielnie przeprowadzić prawidłowej optymalizacji naszej strony internetowej, wówczas warto skorzystać z pomocy specjalistów z zakresu optymalizacji stron. Przykładowo Marcin Zygmunt marcinzygmunt.com , specjalista od spraw związanych z pojęciem SEO oferuje usługę, która kompleksowo obejmuje wszystkie główne czynniki rankingowe. Przekazanie optymalizacji własnej strony internetowej w ręce specjalisty może mieć ogromne znaczenie w pozycjonowaniu stron www.

Podstawowe czynniki wpływające na pozycję danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania

Oczywiście tak naprawdę jedynie Google posiada dokładną liczbę czynników, które mają wpływ na pozycjonowane strony internetowej. Niemniej jednak doświadczeni specjaliści od spraw SEO posiadają wiedzę opartą na latach praktyk, które pozwalają im poprawnie rozpoznać część znaczących czynników pływających na pozycjonowanie stron internetowych w wynikach wyszukiwania.

Czynniki rankingowe, a pozycja strony w wynikach wyszukiwania

Jak wiadomo technologia nieustannie się rozwija. Rozwijają się także algorytmy google. Cały czas Google wprowadza nowe udoskonalenia oraz nowe funkcje mające za zadanie usprawnienie działania algorytmów. Analogicznie czynniki wpływające na pozycje jakie zdobywają strony internetowe w efekcie pozycjonowania stron również ulegają zmianą.

Należy jednak pamiętać, że tylko dobra optymalizacja strony jest w stanie wpłynąć na ruch na stronie oraz na wzrost współczynnika kliknięć.

Czynniki rankingowe można podzielić na dwie podkategorie:

  • czynniki rankingowe Google on-site,
  • czynniki rankingowe Google off-site.

Czynniki rankingowe Google on-site:

Jest to przede wszystkim optymalizacja strony internetowej pod kątem czynników rankingowych znajdujących się wewnątrz danej strony. Do podstawowych czynników rankingowych Google on-site należą między innymi:

  • słowa kluczowe i frazy kluczowe,
  • wartościowe treści,
  • aktualne treści,
  • zastosowanie nagłówków h1, h2, h3,
  • certyfikat bezpieczeństwa SSL,
  • metadane,
  • optymalizacja zdjęć, grafik oraz filmów na stronie,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • prędkość/szybkość ładowania się strony internetowej,
  • dopasowanie danej strony internetowej do urządzań mobilnych,
  • geolokalizacja strony internetowej,
  • mapa strony.

Czynniki rankingowe Google off-site:

Są to czynniki zewnętrzne wpływające na pozycję danej strony www na pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Wśród elementów rankingowych mających wpływ na pozycję strony można wyróżnić między innymi:

  • linkowanie zewnętrzne,
  • wiek oraz historia domeny/strony www.
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *