0 0
Read Time:5 Minute, 21 Second

Na pewno, słyszeliśmy wiele razy o takim pojęciu, jak o audycie SEO, gdyż jest to jedna z popularniejszych i wiodących usług w zakresie działań SEO.

W poniższym artykule, zostaną omówione podstawowe informacje na temat audytów SEO – będzie się można dowiedzieć, czym one dokładnie są, jakie można wyróżnić typy audytów, jakie mogą być związane z nimi korzyści i w jakich przypadkach warto jest podjąć decyzję o ich przeprowadzeniu.

Czym jest audyt strony www? 

Wykonanie audytu pod kątem SEO, jest kompleksowym przeanalizowaniem witryny internetowej, jeśli chodzi o jej pozycjonowanie, linkowanie wewnętrzne, użyte słowa kluczowe, wygląd strony głównej czy też szybkość ładowania strony w wynikach wyszukiwania google. Kompleksowy audyt, może obejmować także późniejsze pozycjonowanie stron przez specjalistów seo.

Z czego złożony jest audyt SEO

Jak już zostało to wspomniane, raport SEO (search engine optimization), stanowi złożoną oraz wieloelementową analizę witryny internetowej.

W audytach SEO, poddawane są analizie różnorodne elementy, niemniej jednak w każdym spośród nich powinno zawrzeć się analizę:

  • słów kluczowych na danej stronie,
  • tytułów witryn,
  • treści znajdujących się na stronie – przede wszystkim pod względem długości i unikalności,
  • szybkości ładowania witryny w wyszukiwarce google,
  • wersji językowych,
  • linków przychodzących,
  • aktywności w zakresie socjal mediów,
  • kanonicznych znaczników,
  • przekierowań,
  • w przypadku sklepów internetowych grafik stosowanych na stronie,
  • map witryny HTML oraz XML,
  • dostosowania do mobilnych urządzeń.

Przedstawione powyżej elementy, stanowią wyłącznie część czynników poddanych analizie oraz ocenie w czasie SEO audytu.

Audyt strony www – jakie jego rodzaje można wymienić?

Na ogół, audyt strony internetowej spotykany jest w dwóch różnych rodzajach: audyt off-site oraz on-site. Różnica pomiędzy nimi jest dosyć łatwa – dokonując audytu on-site, trzeba brać pod uwagę czynniki, które znajdują się na witrynie (między innymi stopień indekcjacji, strukturę adresów URL, treści na stronie, meta description czy też tytuły), zaś w wypadku audytów off-site, omawiane są zewnętrzne czynniki, które znajdują się poza stroną i mają także wpływa na widoczność witryny (przykładowo budowa strony pod kątem widoczności dla robotów indeksujących).

Kiedy powinno się audytować stronę internetową?

Jest wiele sytuacji, kiedy przyda się płatny bądź darmowy audyt strony internetowej. Pierwszą, a zarazem najbardziej naturalną będzie chwila, kiedy rozpoczyna się optymalizacja strony.

To doskonały początek – sprawdzimy, jak do tej pory radziliśmy sobie w wyszukiwarce google, zaś wyniki będą dla nas stanowić drogowskaz, w jakim kierunku powinna iść nasza strategia w zakresie SEO (search engine optimization).

Następny ważny moment to chęć zweryfikowania, czy dotychczas zastosowane działania naszej agencji albo nasze, przekładają się na bezpośredni sukces strony. Bodziec do przeprowadzania audytów SEO, stanowić może także zauważalny oraz nagły spadek widoczności strony w wynikach wyszukiwania i ruchu na stronie.

Za sprawą analizy dowiemy się, jakie czynniki trzeba poprawić, żeby mieć wpływ na polepszenie swojej sytuacji. Odpowiedni moment do przeprowadzania audytu, to także plan przebudowania sklepu internetowego albo strony. To niezwykle wymagający proces, w którym warto także przemyśleć SEO.

Jeśli od razu nie zweryfikujemy błędów na starej witrynie, możemy powielać błędy na tej nowej, co będzie mieć negatywny wpływ na nasze wyniki. Wprowadzenie rekomendacji i wytycznych otrzymanych na skutek przeprowadzonych audytów SEo, pozwoli nam także popracować nad zwiększaniem przychodów z organicznego kanału oraz zmodyfikować naszą strategię marketingową.

Komu jest to potrzebne? Korzyści płynące z audytów SEO 

Płatny bądź darmowy audyt SEO jest usługą, z której powinni korzystać wszyscy przedsiębiorcy. Bez niego nawet witryna, która spory czas cieszyła się wysoką pozycją, może znajdować się poza wynikami topowymi.

Niestety, sporo osób nie bierze pod uwagę analizy strony internetowej, gdyż nie jest w stanie zrozumieć zalet, jakie niesie ze sobą przeprowadzony profesjonalnie audyt. Dlatego też, niżej przestawimy parę przykładów praktycznych korzyści, które można osiągnąć po przeprowadzonym audycie SEO.  

Sprawnie przeprowadzona analiza pozwoli nam m.in. na: 

  • eliminację kłopotów technicznych – cel audytu stanowi definiowanie słabszych punktów witryny internetowej oraz opracowywanie skutecznych naprawczych działań,
  • poprawienie komfortu osób użytkujących witrynę – wdrażanie zaleceń SEO sprawia, iż nasza strona może być przyjazna dla klientów,
  • poprawę widoczności naszej witryny w potencjalnych wynikach wyszukiwania – w raporcie znaleźć można dokładne informacje za pomocą, których dostosujemy stronę do najnowszych wymogów wyszukiwarek,
  • docieranie do większej ilości klientów – za sprawą wdrożenia zaleceń z agencji SEO, nasza witryna znajdzie się pośród najlepszych wyników wyszukiwania, co zaś przełoży się na wzrost ilości odwiedzin witryny oraz lepszą rozpoznawalność naszej marki.

Audyt SEO – dlaczego jest taki istotny?

Z jakiego powodu, tak silnie podkreślana jest istota tegoż etapu? Bo zdajemy sobie sprawę, iż bez niego ciężko będzie zadbać o znakomite wyniki naszej witryny. Jest potrzebny i na etapach początkowych, kiedy dopiero rozpoczynamy działania nad własną witryną (wówczas jest dla nas zaczątkiem działań i drogowskazem pracy), ale także kiedy zechcemy walczyć o lepsze pozycje naszej strony.

Jest to wyjściowy punkt dla wszelkich działań odnośnie SEO. Wartościową częścią audytu, jest nie tylko wskazywanie problemów oraz błędów, ale też przekazywanie metod ich rozwiązywania.

Cyklicznie przeprowadzany SEO audyt, pozwala także na ocenę wydajności działań, które prowadzone są na witrynie, poziomu duplikowania treści, profilu linków, jak i wielu innych.

Audyt SEO – oferta, cena, czyli ile to może kosztować?

Ile musimy zapłacić chcąc wykonać audyt SEO? Za każdym razem tego typu usługi, w tym również optymalizacja SEO, wycenia się indywidualnie. Koszty wykonanej usługi zależeć będą od czynników takich, jak wielkość danego serwisu, zakres analiz (analiza słów kluczowych, struktura strony, szybkość witryny, ilość potencjalnych klientów pojawiających się na stronie, jak i wielu innych aspektów), jak również skali biznesu i branży, której działamy.

Czasami firmy same proponują mniejszy seo audyt, który obejmuje na przykład tylko dokonanie analizy słów kluczowych, aspekty techniczne oraz logi serwera, ponieważ nie istnieje ekonomiczne uzasadnienie dla rozległej pracy.

Podsumowanie

Pamiętajmy, iż przeprowadzenie audytu SEO, jest pierwszym oraz najistotniejszym krokiem w zakresie zbudowania widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Cykliczne wykonywanie kompleksowego audytu, w tym między innymi analiza konkurencji, szybkość ładowania witryny i widoczność dla robota google sprawia, iż dalsze działania o charakterze optymalizacyjny i promocyjnym, będą dużo łatwiejsze.

Specjalista SEO albo agencja, przedstawi nam raport pod kątem seo, w którym znajdziemy informacje odnośnie tematu zagrożeń, szans i problemów naszej witryny. Otrzymamy wiele wskazówek i porad, za sprawą których dopasujemy stronę do zaleceń google dzięki użyciu narzędzi analitycznych, które mogą mieć między innymi wpływ na widoczność strony w procesie pozycjonowania.

Miejmy na uwadze, iż audyty seo powinny być wykonywane cyklicznie (nie tylko w przypadku poważniejszych zmian w witrynie albo zmiany agencji).

Sam audyt będzie potrzeby po to, żeby dokonać właściwej modyfikacji na twojej witrynie w taki sposób, aby potencjalni klienci zechcieli ją często odwiedzać na urządzeniach mobilnych czy też stacjonarnych. Nie zmienia to faktu, iż zasięgnięcie wiedzy na temat tego, co na naszej witrynie wymaga poprawy, jest bardzo pomocne.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *